Powrót do listy newsów

Czy przetrwają media?
Karol Jakubowicz

„Moje dzieci w ogóle nie mają telewizora. Jeżeli szukają jakichś treści, to w komputerze lub w telefonie komórkowym” – takie wypowiedzi ludzi w średnim wieku zdarza mi się słyszeć coraz częściej.


„Internet miażdży prasę” – brzmi tytuł artykułu prasowego. Z kolei inny zapowiada: „Internet przyszłością gazet”. Oderwijmy się na chwilę od żałosnych, rodem z epoki kamienia łupanego, wysiłków polityków polskich, by opanować i jednocześnie zniszczyć media publiczne, i zajmijmy się poważnymi sprawami. Zastanówmy się, co czeka media w ogóle. Bo przecież – jak brzmi jedna z reklam – będzie się działo...
...Obecny kryzys finansowy sugeruje, że najbardziej radykalne wizje zmierzchu tradycyjnych mediów i przeniesienia wszystkiego do sieci szerokopasmowych mogą się szybko nie spełnić. Niemniej, jeżeli dobrze się przyjrzeć, widać przygotowania wszystkich mediów do wejścia w nowe czasy. Wymuszają to m.in. dwa zjawiska: nowe sposoby zaspokajania potrzeby informacji i odbioru treści medialnych, a także komunikowania się ze znajomymi (serwisy społecznościowe!) za pośrednictwem komputera. Powstaje swoisty „drugi obieg” XXI w. – ludzie nie oglądają tego, co serwuje im telewizja, ale szukają atrakcji w Internecie, wymieniają się plikami, czy płytami DVD. W ślad za tym postępuje migracja reklamy do Internetu. W maju tego roku ogłoszono, że reklama online jest już w Polsce większa niż radiowa, a w tym roku zapewne prześcignie reklamę zewnętrzną. Według niektórych przewidywań, za cztery lata przychody reklamowe internetowych spółek będą wyższe niż stacji telewizyjnych – przynajmniej w USA, a z czasem także i u nas. Można więc kochać stare media, ale jeżeli nie można się z nich utrzymać – trzeba szukać perspektyw gdzie indziej. Dlatego nadawcy radiowi i telewizyjni rozwijają działalność internetową i udostępniają w sieci swoją ofertę antenową

Cały artykuł w grudniowym numerze...

 
Numer 355 Wrzesien 2018

Polecamy:
Główny nasz cel: ochrona interesów gospodarczych członków >>

Jesień w Telewizji POLSAT >>

Architektura domów jednorodzinnych - sieci dostępowe FTTH >>

Technisat DIGIT ISIO STC 4K, czyli nie tylko Enigma - Część 2 >>

Konwertery szerokopasmowe (wideband) i multiswitche Unicable w domowych instalacjach indywidualnych - dokończenie >>

Ultra HD na platfomie nc+ suplement, czyli jak odbierać Canal+ 4K UHD i TVP 4K na odbiornikach niezależnych (część III) >>

Pierwsza transmisja w... 8K! >>

Kończą się prace nad zmianami w dyrektywie o usługach audiowizualnych >>

Technisat DIGIT ISIO STC 4K, czyli nie tylko Enigma - Część 1 >>

Ultra HD na platfomie nc+ suplement, czyli jak odbierać Canal+ 4K UHD i TVP 4K na odbiornikach niezależnych (część II) >>

Konwertery szerokopasmowe (wideband) i multiswitche Unicable w domowych instalacjach indywidualnych - część 5 >>

OSS+ innowacyjny system sieci napowietrznych firmy OPTOMER >>

Wyprowadzka Discovery z Londynu? >>

Liga Mistrzów UEFA w ofercie Cyfrowego Polsatu >>


PIKE 2018-10 baner 380x70.jpg


MISOT_banner 380x70.jpg




Xbest_banner_TV-Sat_WWW.JPG


Neu_Jerusalem_Banner.jpg
Czy dostawcy telewizji powinni mieć obowiązek przekazywania danych klientów dla ściągania abonamentu
 NIE, ten zapis jest niesłuszny
 TAK, ten zapis jest słuszny
 Nie mam zdania
                
 
 
AKTUALNOŚCI | TECHNIKA | TESTY | POLECAMY W TV | Z ZIEMI I KOSMOSU | FOTOREPORTAŻ | EKSPERCI | ARCHIWUM |
strony internetowe Łódź