Powrót do listy newsów

UPC wytycza trendy
Tomasz Zdunek

O kulisach zakupu sieci Aster i ostrej walce o klienta na rynku telekomunikacyjnym rozmawiamy z Simonem Boydem, prezesem UPC Polska


– Jaki był sens zakupu sieci Aster? Czy chodziło o wyeliminowanie konkurencji, czy może o umocnienie pozycji w dużych miastach, w których Aster miał znaczący udział?
Simon Boyd, prezes zarządu UPC Polska: – Rynek telekomunikacji i mediów zmienił się zasadniczo w ciągu ostatnich lat. Czas, w którym operatorzy kablowi konkurowali wyłącznie między sobą, minęły bezpowrotnie. Konkurencja na tym rynku stale rośnie. Działają tu nie tylko operatorzy kablowi, ale także operator narodowy, operatorzy satelitarni, alternatywni, mobilni, IPTV. Rozwija się telewizja cyfrowa naziemna. Rozstrzygnięcie przetargu rozpoczyna długo oczekiwany i konieczny proces konsolidacji mocno rozdrobnionej branży kablowej. Transakcja ta przyczyni się do poprawy pozycji konkurencyjnej UPC wobec naszych głównych rywali – TP SA i Cyfrowy Polsat, zapewniając także szereg korzyści wynikających ze zwiększonego efektu skali. Inwestycja ta ma głęboki sens ekonomiczny i biznesowy dla takiego podmiotu branżowego jak UPC, ponieważ nasze sieci na takich ważnych rynkach jak Warszawa i Kraków są blisko położone, co sprzyjać będzie sprawnej integracji.

Cały wywiad w styczniowym numerze...

 
Numer 405 Kwiecień 2024

Polecamy:




Xbest_banner_TV-Sat_WWW.JPG

Eutelsat 380x70 tvsat-hotbird.jpg


ZTV_PL_baner2021_final_07.02.2021.JPG

Radio_Santec_banner_380x70_09_2023.jpg


PFR plansza informacyjna poziom.jpg
Którą formę przekazu telewizji preferujesz?
 Naziemna DVB-T
 Satelitarna
 Kablowa
 Internetowa
                
 
 
Zdjęcie inżyniera