|
Powrót do listy newsów
Internet domowy LTE a instalacja satelitarna (5)
|
Zdzisław Marchewka
Choć większość bramek VOIP współpracowała bez problemu, w niektórych wypadkach nie dało się dodzwonić na numer telefonu obsługiwany przed bramkę podłączoną do routera IDU.
|
|
Mimo iż bramka była zarejestrowana na serwerze i można było realizować połączenia wychodzące, odbieranie rozmów nie było możliwe. Przekierowanie odpowiedniego portu (najczęściej 5060/UDP) na adres bramki, zazwyczaj rozwiązywało problem. Czy warto tyle uwagi poświęcać jakości działania VOIP? Z pewnością tak, bo korzystając ze stabilnego łącza internetowego i bramki VOIP, można w prosty sposób, niemal za grosze, wyposażyć swój dom, lub firmę w telefon funkcjonujący podobnie do tradycyjnego telefonu stacjonarnego. Bowiem numer telefonii VoIP zachowuje się (w sensie użytkowym) dokładnie tak samo, jak zwykły numer stacjonarny: można z niego telefonować i odbierać rozmowy z każdej sieci komórkowej i stacjonarnej. Do VoiP można nawet przenieść swój dotychczasowy numer i zachowując jego wygodę i funkcjonalność, zrezygnować z płacenia abonamentu. A to dlatego, że wielu operatorów VoIP oferuje płatności oparte na zasadach podobnych do doładowań komórkowych telefonów na kartę. Ponadto rozmowy VoIP, szczególnie za granicę, są tanie, a stabilne i dobrej jakości łącze internetowe gwarantuje doskonałą wyrazistość i zrozumiałość mowy. Dlatego użytkownicy Internetu LTE Domowego mogą, bez tradycyjnego kabla i dodatkowego abonamentu, mieć telefon, niemal jak tradycyjny numer stacjonarny.
Cały tekst w sierpniowym wydaniu miesięcznika... |
|
|
|