|
Powrót do listy newsów
Znakomity rok Telewizji POLSAT!
|
To był niezwykle udany rok dla Telewizji POLSAT! W grupie widzów 16-49 lat stacja pokonała konkurencyjny TVN i z udziałami w rynku na poziomie 13,3% w skali roku odzyskała pozycję lidera.
|
|
Ubiegły rok przyniósł Telewizji POLSAT pierwsze miejsce w walce o widza w tej tak ważnej dla reklamodawców grupie widzów 16-49 lat. Udziały stacji wyniosły 13,3%. Drugi w kolejności TVN zanotował 13%, a trzecia była TVP1 z wynikiem poniżej 10%. Wśród wszystkich oglądających Telewizja POLSAT z 11,8% udziałów znalazła się na drugim miejscu, zaraz po TVP1 (12,3%), a wyprzedzając TVN (11,7%) i TVP2 (9,4%). Na tak doskonały wynik POLSATU złożyły się między innymi lubiane przez widzów hitowe programy rozrywkowe, takie jak: „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami” (najlepszy odcinek tego programu oglądało ponad 4,5 mln widzów, a udziały w rynku wyniosły niemal 28% w grupie 4+ i ponad 20,6% w grupie 16-49), znakomity format „Twoja twarz brzmi znajomo”, w którym polskie gwiazdy wcielają się w ikony polskiej i światowej muzyki (najchętniej oglądany odcinek w tym roku przyciągnął prawie 3,3 mln widzów z udziałami w rynku w wysokości 28,5% w grupie 4+ i 29% wśród widzów 16-49 lat), festiwal TOPtrendy 2014 (Sopocką Noc Kabaretową oglądało 4,3 mln widzów i co trzeci w grupie komercyjnej), Sylwestrowa Moc Przebojów 2014 (noworoczny toast wzniosły z nami ponad 4 miliony Polaków zgromadzonych przed telewizorami i na gdyńskim skwerze Kościuszki). Na świetny wynik stacji wpłynęły też inne jej flagowe produkcje: „Hell’s Kitchen. Piekielna kuchnia”, „TOP CHEF”, „Must be the music. Tylko muzyka”, „Pierwsza Miłość”, „Przyjaciółki”, „Świat według Kiepskich”, „Nasz nowy dom” oraz pasma filmowe Mega Hit. Telewizja POLSAT od lat stawia na sport. W minionym roku widzowie mogli oglądać: FIVB Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn Polska 2014, podczas których Polska po 40 latach zdobyła mistrzostwo świata (sam tylko mecz finałowy Polska – Brazylia obejrzało prawie 8,5 mln widzów, co dało stacji udziały w rynku na poziomie 47% w grupie 4+ oraz ponad 50% w grupie komercyjnej!), eliminacje do ME 2016 w piłce nożnej (mecz Polska – Szkocja oglądało ponad 7,5 mln widzów, a udziały w rynku wyniosły odpowiednio: 43,3% w A4+ i ponad 48,% w A16-49). Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się historyczna rozgrywka, podczas której Polacy po raz pierwszy zwyciężyli drużynę Niemiec. Zakończony wynikiem 2:0 mecz śledziło 6,5 mln widzów, a stacja zanotowała udziały na poziomie 41,6% wśród wszystkich oglądających i 44,6% w grupie komercyjnej). Warto dodać, że prawa do transmisji meczów polskiej reprezentacji w piłce nożnej w eliminacjach ME Francja 2016 w i eliminacjach do MŚ Rosja 2018 mają wyłącznie kanały Grupy POLSAT. |
|
|
|