|
Powrót do listy newsów
Polska a jednolity europejski rynek cyfrowy
|
(Z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, rozmawia Henryk Ciski)
– Panie Prezesie, przed nami 43. Międzynarodowa Konferencja i Wystawa PIKE 2016 – jak przeds
|
|
– Program tegorocznej jesiennej konferencji PIKE 2016 koncentrujemy na zagadnieniu zmiany. Nie ulega bowiem wątpliwości, że świat wokół nas galopuje, a rynek mediów stara się temu tempu sprostać, a niekiedy je zwiększyć. Jesteśmy już co prawda w erze mediów cyfrowych, są one faktem i naszym codziennym technologicznym doświadczeniem, ale czy istnieje coś takiego, jak jednolity europejski rynek mediów elektronicznych? Czy w ogóle i komu takowy jest potrzebny? Jakie bariery zostały jeszcze do obalenia, aby mógł on w pełni i sprawnie zadziałać? Czy polski rynek, poddawany gwałtownym zmianom, szczególnie w zakresie roli nadawcy publicznego, jest w stanie zaabsorbować nowe trendy prezentacji kontentu, rodzące się choćby w mediach społecznościowych? Jaka będzie rola przekazu kablowego i czy neutralność technologiczna wymusi ma operatorach konwergencję form przekazu? Program konferencji jest bardzo szeroki, a to tylko niektóre pytania, jakie chcemy postawić. Okazji do tego będzie bardzo dużo, zaplanowaliśmy zarówno panele strategiczne, jak i specjalistyczne, sesje „jeden na jeden” i debaty przekrojowe, np. o roli reklamy i dostosowaniu przekazu reklamowego do potrzeb odbiorców. Kompendium wiedzy na temat programu konferencji jest strona internetowa www.konferencjepike.pl. Po czerwcowym spotkaniu Cable Europe w Warszawie będzie to druga w naszym kraju tak ważna impreza o międzynarodowym charakterze w sektorze mediów i telekomunikacji.
Cały artykuł w październikowym wydaniu miesięcznika... |
|
|
|