Uruchomione zostały pierwsze w Polsce ogólnodostępne stacje tankowania wodoru, a farmy wiatrowe w Miłosławiu i Kazimierzu Biskupim rozpoczęły produkcję energii.

Najważniejsze wydarzenia w III kwartale:
• 5G Ultra to nowość dla klientów Plusa – maksymalna prędkość pobierania danych w sieci 5G Plusa wzrosła do 1 Gb/s, w zasięgu 5G Ultra jest ponad 4,2 mln mieszkańców Polski, a w sumie w zasięgu 5G jest 20 mln osób.
• Google Cloud oraz Grupa Polsat Plus ogłosiły strategiczne partnerstwo.
• Nabycie pakietu kontrolnego w spółce PAK-PCE, poprzez którą Grupa Polsat Plus realizuje projekty w obszarze czystej energii i zielonego wodoru.
• Netia rozpędza światłowód do 2 Gb/s – aż do 2 Gb/s pobierania (download) i aż do 1 Gb/s wysyłania danych (upload), to najwyższa prędkość spośród aktualnie dostępnych w ofercie operatorów ogólnopolskich.
• Serwis streamingowy Polsat Box Go uruchomił nowy pakiet o nazwie Start w promocyjnej cenie tylko 30 zł za cały rok, czyli 2,5 zł miesięcznie. Pakiet Polsat Box Go Start oferuje dostęp do ponad 40 tysięcy godzin ulubionych seriali, reality show, wyjątkowej rozrywki i wielu ekscytujących nowości z ponad 20 kanałów Telewizji Polsat.
• Grupa Polsat Plus wzmocniła pozycję w segmencie mediowym – nabyła większościowy udział w spółkach, do których należą serwis naEKRANIE.pl oraz 3 kanały TV 4FUN – 4FUN.TV, 4FUN KIDS i 4FUN DANCE.
• Telewizja Polsat podpisała umowę na transmisje z meczów ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet w piłce ręcznej przez najbliższe 7 sezonów – do 2030 roku.
• Polski Komitet Olimpijski i Grupa Polsat Plus zawarły porozumienie, dzięki któremu Grupa Polsat Plus i należąca do niej sieć Plus będą sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i olimpijskiej reprezentacji Polski.
– Sieć 5G Plusa przyspieszyła do 1 Gb/s, czyli do prędkości światłowodu. Dzięki częstotliwości 3,6 GHz będziemy dalej rozwijać nasze 5G. Agregacja nowego pasma z już użytkowanymi pozwoli zaoferować klientom jeszcze szybsze i lepsze 5G. Partnerstwo z Google Cloud to z kolei nowe możliwości rozwoju dla naszej Grupy w oparciu o rozwiązania chmurowe. Uruchomiliśmy też nowe projekty z segmentu zielonej energii, dynamicznie realizując naszą Strategię 2023+ w tym obszarze – podsumowuje Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.

Segment usług B2C i B2B:
Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a blisko 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług Polsatu Box i Plusa. Przychód od klienta kontraktowego wzrósł rok do roku o 2,2 zł (3,1%) do 73,5 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) niezmiennie utrzymuje się na bardzo niskim poziomie 7,5% w skali roku. ARPU usług przedpłaconych w III kwartale br. utrzymuje się na stabilnym, wysokim poziomie 17,9 zł.
– Mamy wysoką bazę klientów multiplay pomimo niekorzystnych warunków rynkowych. Z naszych ofert multiplay korzysta blisko 2,5 mln abonentów, czyli 42% wszystkich naszych klientów – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus.

Segment mediowy:
Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat w III kwartale br. wyniosła 22,2% – 7,2% kanału głównego Polsat i 15% kanałów tematycznych, a w okresie 9 miesięcy – 22%, w tym 7,7% kanału głównego Polsat i 14,3% kanałów tematycznych.
Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu w III kwartale br. wzrosły o 4,7% do 288 mln zł, a udział w rynku reklamy TV wyniósł 29%. W ciągu 9 miesięcy przychody zwiększyły się o 4,4% do 917 mln zł, a udział w rynku reklamy TV i sponsoringu osiągnął poziom 28,6%.
Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało co miesiąc średnio 20,5 mln użytkowników, którzy generowali niemal 2 mld odsłon stron.
– Wyniki oglądalności naszych kanałów zarówno w III kwartale, jak i okresie 9 miesięcy były zgodne z naszą strategią, a przychody z reklamy TV rosły w obydwu okresach w średnim jednocyfrowym tempie, w wyniku czego zanotowaliśmy wysoki udział w rynku reklamy TV – mówi Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus. – Wraz z zakupem 3 stacji 4FUN poszerzyliśmy portfolio kanałów TV do 42. Dzięki rozwojowi Interia.pl i dołączeniu do naszej Grupy portalu naEKRANIE.pl kontynuujemy budowę naszej wiodącej pozycji na rynku wydawców internetowych – dodaje.

Segment zielonej energii:
Grupa Polsat Plus dynamicznie realizuje inicjatywy związane z produkcją czystej energii i budową pełnego łańcucha gospodarki wodorowej.
W połowie III kwartału produkcję energii rozpoczęły farmy wiatrowe w Miłosławiu i Kazimierzu Biskupim. Zakończyła się rozbudowa farmy słonecznej w Brudzewie.
W Warszawie i Rybniku zostały uruchomione pierwsze w Polsce ogólnodostępne stacje tankowania wodoru dla aut osobowych i autobusów. Kolejne powstają w Gdańsku i Gdyni, a Wrocław i Lublin to następne dwa miasta na mapie inwestycji realizowanych wspólnie przez Grupę Polsat Plus i ZE PAK. Sieć tankowania wodoru powstaje pod marką NESO. Nazwa pochodzi od pierwszych liter „Nie Emituję Spalin, Oczyszczam”.
W Świdniku zakończyła się budowa fabryki autobusów wodorowych Grupy Polsat Plus i ZE PAK. 20 NesoBusów jeszcze w tym roku zostanie dostarczonych do Rybnika, a 10 w przyszłym roku do Gdańska.
– Dynamicznie realizujemy Strategię 2023+ w segmencie zielonej energii. W niecałe dwa lata uruchomiliśmy 27 MW farm wiatrowych w Miłosławiu i Kazimierzu Biskupim. Dobudowaliśmy kolejne 12,4 MWp do farmy fotowoltaicznej w Brudzewie, która ma teraz moc 82,4 MWp. Zainstalowaliśmy już 23 z 33 turbin na farmie w Człuchowie, której moc to 72,6 MW, a uruchomienie planowane jest już w II kwartale 2024 r. Dzisiaj mamy już zainstalowaną łączną moc 215 MW i tylko w III kwartale wyprodukowaliśmy i sprzedaliśmy 191 GWh zielonej energii – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. – Dynamicznie budujemy łańcuch wartości gospodarki opartej na zielonym wodorze. Zainstalowaliśmy 2,5-megawatowy elektrolizer. W Warszawie i Rybniku uruchomiliśmy pierwsze w Polsce ogólnodostępne stacje tankownia wodoru. Uruchomiona została także nasza fabryka autobusów wodorowych w Świdniku, która ma możliwość produkcji ok. 100 sztuk rocznie. Jeszcze w tym roku 20 NesoBusów trafi do Rybnika, a kolejnych 10 w przyszłym roku do Gdańska – dodaje.

Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus
Przychody Grupy Polsat Plus, wsparte konsolidacją wyników Grupy PAK-PCE, wzrosły w III kwartale br. rok do roku o 5,6% do blisko 3,5 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA wyniósł 775 mln zł.
– Jest to pierwszy kwartał, kiedy konsolidujemy wyniki Grupy PAK-PCE i już widzimy pozytywny wpływ nowego segmentu zielonej energii, którego udział w skonsolidowanych przychodach Grupy wyniósł 296 mln zł. Rosły też przychody w segmencie mediowym, głównie dzięki rosnącym przychodom z reklamy i sponsoringu. Naszym priorytetem jest skuteczne zarządzenie finansami, tak aby szybko i efektywnie realizować inwestycje zaplanowane w ramach Strategii 2023+ – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Wiceprezes ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.


 
Numer 408 Wrzesień 2024

Polecamy:




Xbest_banner_TV-Sat_WWW.JPG

Eutelsat 380x70 tvsat-hotbird.jpg


ZTV_PL_baner2021_final_07.02.2021.JPG

Santec_banner_380x70.jpg


PFR plansza informacyjna poziom.jpg
Którą formę przekazu telewizji preferujesz?
 Naziemna DVB-T
 Satelitarna
 Kablowa
 Internetowa
                
 
  Zdjęcie inżyniera