Powrót do listy newsów

Komunikacja elektroniczna wobec kryzysu finansowego
Tomasz Kulisiewicz

Skutki kryzysu finansowego najszybciej odczuły banki, które same go wywołały. Nie będziemy jednak mieli satysfakcji, że niewidzialna ręka rynku przykładnie ich ukarze. Niestety, efekty cał

...Oczywiście przy spadku tempa wzrostu gospodarki spadną przychody operatorów oraz nadawców, ale jak wskazują doświadczenia, z usług komunikacji elektronicznej nikt tak łatwo nie rezygnuje, bo należą one do podstawowej infrastruktury gospodarczej. Użytkownicy korporacyjni będą ograniczali inwestycje w nową infrastrukturę, ale za to na dodatkowe przychody mogą liczyć dostawcy rozwiązań optymalizujących – od audytów kosztów i doradztwa na temat oszczędności przez rozwiązania konwergentne, wykorzystujące infrastrukturę teleinformatyczną do przesyłania danych, głosu i wideo, przez całe systemy wirtualnych sieci i central IP aż po pozbywanie się infrastruktury i przestawienie na pełen outsourcing usług.
Jak wskazują doświadczenia, w przypadku konsumentów zarówno odbiór programów RTV, jak i komunikacja elektroniczna też są dość odporne na ograniczenia. W miarę trudności gospodarczych, zwłaszcza wzrostu bezrobocia, spowolnieniu ulegnie tempo przechodzenia konsumentów np. na telewizory HD, czy na bogatsze pakiety programowe, trudniej będzie sprzedawać usługi dodane (np. dostęp szerokopasmowy) nowym abonentom, natomiast ogólnie poziom konsumpcji telewizji oraz usług dodanych wśród już korzystających jest odporny na spadek przychodów – o czym dobitnie świadczą statystyki wyposażenia gospodarstw domowych np. w tunery telewizji satelitarnej w biednych krajach Trzeciego Świata.

Cały artykuł w styczniowym numerze...

 
Numer 408 Wrzesień 2024

Polecamy: