|
Powrót do listy newsów
Wielka Czwórka w kryzysie...
|
O tym, że kryzys finansowy dotknie także amerykańskich nadawców telewizyjnych, wiadomo było już od dawna.
|
|
Analitycy cały jednak czas zastanawiają się, w jaki sposób to się stanie i jakie mogą być tego skutki. Na razie kryzys najbardziej odczuwa Wielka Czwórka – CBS, ABC, NBC i Fox, bowiem stale tracą zarówno reklamy, jak i widzów. Całe lata najwięksi nadawcy stosowali ten sam schemat – wydawali ciężkie miliony dolarów na seriale skierowane do szerokich odbiorców (więc jednocześnie – jak największej liczby reklamodawców), które przez długi jeszcze czas mogły być z powodzeniem powtarzane. Ale ten model, polegający na przyciągnięciu wystarczającej ilości pieniędzy na pokrycie kosztów produkcji takich programów jak „Ostry dyżur” czy „Zagubieni”, zdaje się już umierać śmiercią naturalną. Koszt godzinnego odcinka serialu przekracza bowiem obecnie 3 mln dolarów.
Cały tekst w majowym numerze... |
|
|
|