Powrót do listy newsów

Konsekwentnie realizujemy nasze główne cele strategiczne
Rozmowa z Dominikiem Libickim – prezesem zarządu Cyfrowy Polsat SA

– Czym będzie się charakteryzować jesienny pejzaż telewizyjny?


– Jesień jest bardzo ważnym okresem dla satelitarnych platform cyfrowych, gdyż wówczas uzyskujemy zawsze największą sprzedaż. Od jej poziomu zależy pozycja rynkowa, jaką zajmiemy na początku nowego roku. Jesień będzie też ciekawa ze względu na zapowiedziane pojawienie się platform TVP i Telekomunikacji Polskiej oraz długo oczekiwany start cyfrowej telewizji naziemnej, który na pewno będzie się odbywał w atmosferze burzliwych dyskusji o strategii polskiej cyfryzacji.
– Jak Pan wyobraża sobie koegzystencję platform satelitarnych z naziemną telewizją cyfrową?
– Przy obecnym tempie wprowadzania cyfryzacji, nadawanie analogowe zaniknie w 2013 roku. Platformy satelitarne i sieci kablowe będą wówczas posiadać ok. 80 procent rynku. Dla pozostałych odbiorców będzie to tylko wymiana technologii i nie będzie to miało zasadniczego znaczenia dla kształtowania rynku telewizyjnego. Oferta dla tej grupy widzów nie będzie znacząca pod względem liczby i jakości programów. Z punktu widzenia nadawców, już teraz najbardziej atrakcyjni dla reklamodawców klienci zostali abonentami platform bądź sieci kablowych. Jeżeli do tego dołożymy fakt wyboru dekodera w technologii MPEG 4, który jest znacznie droższy od dekodera MPEG 2, sprawa staje się jeszcze bardziej skomplikowana. Jak dotąd, tak naprawdę Polskę cyfryzują platformy satelitarne i sieci kablowe, ale mało kto to postrzega...
...– Jaką rolę odgrywa w waszej strategii telefonia komórkowa, którą zajmujecie się od roku?
– Kiedy Cyfrowy Polsat wchodził na giełdę, ogłosiliśmy swoją strategię na najbliższe lata. Jej głównym elementem jest bycie operatorem potrójnej usługi: telewizja, Internet, telefon. Na dzień 30 czerwca bieżącego roku posiadaliśmy 55 tysięcy użytkowników telefonów. Nasza oferta będzie kompletna po uruchomieniu szerokopasmowego Internetu, który w technologii radiowej, opartej na częstotliwości z zakresu 850 – 900 MHz mamy zamiar uruchomić w testach komercyjnych dla kilku tysięcy odbiorców w czwartym kwartale tego roku. Komercyjnie z nowymi usługami planujemy ruszyć w pierwszym kwartale 2010 roku. W celu dopełnienia oferty będziemy również rozważać zastosowanie Internetu satelitarnego. Wówczas nasz abonent będzie miał pełną możliwość zaspokojenia u nas swoich potrzeb w zakresie telewizji, Internetu i telefonii.

Cały tekst w październikowym numerze...

 
Numer 408 Wrzesień 2024

Polecamy:




Xbest_banner_TV-Sat_WWW.JPG

Eutelsat 380x70 tvsat-hotbird.jpg


ZTV_PL_baner2021_final_07.02.2021.JPG

Santec_banner_380x70.jpg


PFR plansza informacyjna poziom.jpg
Którą formę przekazu telewizji preferujesz?
 Naziemna DVB-T
 Satelitarna
 Kablowa
 Internetowa
                
 
 
Zdjęcie inżyniera