|
Powrót do listy newsów
Nowe media atakują, czyli miliard za miliard
|
Karol Jakubowicz
Firma Google przyznaje, że gdy kupowała YouTube i zapłaciła za to 1,65 mld dolarów, w istocie przepłaciła o miliard, byle tylko YouTube nie wpadło w czyjeś inne ręce. Dlaczego? Dlatego, że w
|
|
Bo na razie to same koszty, worek bez dna, a jakieś pieniądze można zrobić na mniej niż 5% oferty tego serwisu... ...W całym 2008 roku Polacy wydzwonili 21 041 607 minut, z czego rozmowy strefowe stanowiły 12 571 904 minuty, międzystrefowe – 4 371 702 minuty, międzynarodowe – 400 761 minut, do sieci ruchomych (komórki) – 2 226 960, do Internetu (dostęp wdzwanialny) – 511 219 minut, głosowe w technologii VoIP – 232 716 minut, z numerami tzw. sieci inteligentnych 726 345 minut. Z danych dotyczących telefonii stacjonarnej wynika, że Polacy z komórek korzystają coraz intensywniej. W 2008 roku z telefonów komórkowych wydzwoniono 42 065 mld minut (wzrost o prawie 8 mld minut), najwięcej wewnątrz sieci – 26 mld. Rośnie także liczba wysłanych SMS-ów – w roku 2008 wysłano 45 076 mld SMS-ów (wzrost o 5 mld). Średnia liczba nadanych SMS-ów na abonenta wynosi 1002 SMS-y (wzrost o 59). Z kolei wiadomości MMS wysłano 215 mln, co oznacza wzrost o 11 mln (średnio na jednego użytkownika 5 wiadomości MMS). Co wynika z tych wszystkich danych? Wnioski są jasne: zmienia się system medialny, zmieniają się środki komunikacji, którymi się posługujemy, zmienia się oczywiście technologia. Kto nie nadąża i nie przystosuje się – ten zginie. Pozostaje stare pytanie: kiedy osiągnięty zostanie nieprzekraczalny próg nasycenia społeczeństwa i naszego czasu udziałem w różnych formach komunikacji medialnej i elektronicznej? To pytanie pozostaje na razie bez odpowiedzi: nasycenie rośnie, a końca nie widać.
Cały tekst w listopadowym numerze... |
|
|
|