|
Powrót do listy newsów
UPC wytycza trendy
|
Tomasz Zdunek
O kulisach zakupu sieci Aster i ostrej walce o klienta na rynku telekomunikacyjnym rozmawiamy z Simonem Boydem, prezesem UPC Polska
|
|
– Jaki był sens zakupu sieci Aster? Czy chodziło o wyeliminowanie konkurencji, czy może o umocnienie pozycji w dużych miastach, w których Aster miał znaczący udział? Simon Boyd, prezes zarządu UPC Polska: – Rynek telekomunikacji i mediów zmienił się zasadniczo w ciągu ostatnich lat. Czas, w którym operatorzy kablowi konkurowali wyłącznie między sobą, minęły bezpowrotnie. Konkurencja na tym rynku stale rośnie. Działają tu nie tylko operatorzy kablowi, ale także operator narodowy, operatorzy satelitarni, alternatywni, mobilni, IPTV. Rozwija się telewizja cyfrowa naziemna. Rozstrzygnięcie przetargu rozpoczyna długo oczekiwany i konieczny proces konsolidacji mocno rozdrobnionej branży kablowej. Transakcja ta przyczyni się do poprawy pozycji konkurencyjnej UPC wobec naszych głównych rywali – TP SA i Cyfrowy Polsat, zapewniając także szereg korzyści wynikających ze zwiększonego efektu skali. Inwestycja ta ma głęboki sens ekonomiczny i biznesowy dla takiego podmiotu branżowego jak UPC, ponieważ nasze sieci na takich ważnych rynkach jak Warszawa i Kraków są blisko położone, co sprzyjać będzie sprawnej integracji.
Cały wywiad w styczniowym numerze... |
|
|
|