Czy można wyeliminować lub przynajmniej ograniczyć liczbę reklam w radiu i telewizji?
(pyta pan Dariusz Żaczyk z Rzeszowa).


– Obecnie liczba wstawek reklamowych w krajowych programach radiowych i telewizyjnych jest irytująco wielka. Także tematyka i agresywność reklam może niejednemu popsuć dobry nastrój lub nawet wywołać odruch wymiotny. Nie jest tajemnicą, że reklamy stanowią główne źródło przychodów dla nadawców niekodowanych kanałów telewizji komercyjnych. Kanały zakodowane też obfitują w reklamy. Do rzadkości należą kanały bez reklam – występują pojedynczo w droższych pakietach. Obfitość reklam w kanałach publicznego radia i telewizji skłania niektórych do buntu i niepłacenia abonamentu RTV. Niejedna osoba myśli – za co mam płacić? Powinno być odwrotnie – nadawcy powinni dopłacać telewidzom i słuchaczom za oglądanie i słuchanie dzikiej mieszaniny reklam i pozycji programowych. Wszyscy nadawcy, publiczni i komercyjni nie wyobrażają sobie, aby ich kanały zostały pozbawione reklam. Z czegoś trzeba sfinansować całą działalność emisyjną. Usunięcie reklam spowodowałoby znaczny wzrost cen abonamentów i pakietów TV. Klienci by tego nie zaakceptowali i masowo rezygnowali z płatnej telewizji. Ustawodawcy są realistami i zgadzają się na obecność reklam w kanałach RTV. Przepisy są bardziej pobłażliwe dla nadawców komercyjnych, zezwalają im na przerywanie filmów i innych programów wstawkami reklamowymi. Surowsze przepisy dotyczą nadawców publicznych – nie mogą oni szatkować programów, bloki reklamowe wolno im umieszczać pomiędzy kolejnymi programami, filmami itp. Właściwym kierunkiem byłoby zdecydowanie się na jakość, a nie na ilość kanałów. Oferowanie w pakiecie kablowym lub satelitarnym blisko 200 kanałów, z których zdecydowana większość obfituje w reklamy, nie jest najlepszym kierunkiem. Dobry przykład mogliby dać nadawcy publiczni, emitując choćby po jednym kanale telewizyjnym i radiowym bez reklam. Przecież są częściowo finansowani ze składek abonamentowych, niewystarczających na pokrycie kosztów wielu kanałów RTV, ale dostatecznych na opłacenie wybranych, pojedynczych kanałów.

Wr�� do pyta� z poprzednich numer�w


 
Numer 407 Czerwiec 2024

Polecamy:
NIS-2: jak przygotować się do wprowadzenia nowej dyrektywy unijnej? >>

Anteny w telewizji naziemnej, pomiary i porównania >>

AVR-y, czyli regulatory napięcia (Dokończenie) >>

Funkcja sterowania głosem w dekoderach polsat box 4K i polsat box 4K lite - Część II >>

Spawarki światłowodowe INNO View X w xbest.pl >>

Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku >>

Jubileuszowy OKTEL w krainie tajemnic >>

Fiberhost i INEA pozyskały kredyt na sieci światłowodowe >>

INEA z kolejną nagrodą >>

XXXI edycja Konferencji KIKE za nami >>

Stowarzyszenie Filmowców Polskich podpisało nową umowę z CANAL+ >>

Telewizja Polska ma nową Komisję Etyki >>

Kanał TV Puls w Polsat Box Go >>

The Walt Disney Company Polska i Grupa Polsat Plus przedłużają umowę >>

Gorące sportowe wakacje >>

Nowa aplikacja na Apple TV jest już dostępna >>

Wystartowały zdjęcia do pierwszej polskiej produkcji Disney+ >>

TinyTeen, LingoToons i LangLab w ofercie Pasjatv >>





Xbest_banner_TV-Sat_WWW.JPG

Eutelsat 380x70 tvsat-hotbird.jpg


ZTV_PL_baner2021_final_07.02.2021.JPG

Santec_banner_380x70.jpg


PFR plansza informacyjna poziom.jpg
Którą formę przekazu telewizji preferujesz?
 Naziemna DVB-T
 Satelitarna
 Kablowa
 Internetowa
                
 
 
Zdjęcie inżyniera