|
Powrót do listy newsów
Media społecznościowe
|
Karol Jakubowicz
Nie, nie społeczne, nie uspołecznione, ale właśnie społecznościowe. Co to znaczy?
|
|
Medium jest społecznościowe, kiedy – jak reklamuje się stacja Jelli w Stanach Zjednoczonych – „radio jest w twoich rękach”, czyli gra to, czego słuchacze chcą. Ale media naprawdę społecznościowe to te, które zamieszczają wyłącznie treści, które przyszły od odbiorców. Odpocznijmy trochę od meandrów polskiej polityki medialnej i spójrzmy na zjawisko nazywane przez niektórych – słusznie czy niesłusznie – „prawdziwymi mediami XXI w.”. W czerwcu 2011 r. rozpoczynają w Las Vegas działalność dwie stacje radiowe KHIJ-FM i KVBE-FM, przejęte przez platformę społecznościową Jelli. Jedna będzie grała muzykę rockową, druga pop – a cały program będzie powstawał w wyniku głosowania radiosłuchaczy, wskazujących, którego utworu z zaproponowanej listy chcą słuchać. Lista dostępna jest w Internecie i w iPhonie, a słuchacze będą mogli wysyłać albo zwykłe głosy, albo korzystać z możliwości wysłania „rakiety” (by przyspieszyć drogę piosenki na szczyt listy), albo „bomby” (wprost przeciwnie). Wybór ma być znacznie szerszy niż normalnie dostępny z radia. Słuchacze będą mogli dzielić się piosenkami na Twitterze i Facebooku oraz oczywiście dyskutować na temat programu do woli.
Cały artykuł w czerwcowym numerze... |
|
|
|