Powrót do listy newsów

Media społecznościowe
Karol Jakubowicz

Nie, nie społeczne, nie uspołecznione, ale właśnie społecznościowe. Co to znaczy?


Medium jest społecznościowe, kiedy – jak reklamuje się stacja Jelli w Stanach Zjednoczonych – „radio jest w twoich rękach”, czyli gra to, czego słuchacze chcą. Ale media naprawdę społecznościowe to te, które zamieszczają wyłącznie treści, które przyszły od odbiorców.
Odpocznijmy trochę od meandrów polskiej polityki medialnej i spójrzmy na zjawisko nazywane przez niektórych – słusznie czy niesłusznie – „prawdziwymi mediami XXI w.”.
W czerwcu 2011 r. rozpoczynają w Las Vegas działalność dwie stacje radiowe KHIJ-FM i KVBE-FM, przejęte przez platformę społecznościową Jelli. Jedna będzie grała muzykę rockową, druga pop – a cały program będzie powstawał w wyniku głosowania radiosłuchaczy, wskazujących, którego utworu z zaproponowanej listy chcą słuchać. Lista dostępna jest w Internecie i w iPhonie, a słuchacze będą mogli wysyłać albo zwykłe głosy, albo korzystać z możliwości wysłania „rakiety” (by przyspieszyć drogę piosenki na szczyt listy), albo „bomby” (wprost przeciwnie). Wybór ma być znacznie szerszy niż normalnie dostępny z radia. Słuchacze będą mogli dzielić się piosenkami na Twitterze i Facebooku oraz oczywiście dyskutować na temat programu do woli.

Cały artykuł w czerwcowym numerze...

 
Numer 408 Wrzesień 2024

Polecamy:




Xbest_banner_TV-Sat_WWW.JPG

Eutelsat 380x70 tvsat-hotbird.jpg


ZTV_PL_baner2021_final_07.02.2021.JPG

Santec_banner_380x70.jpg


PFR plansza informacyjna poziom.jpg
Którą formę przekazu telewizji preferujesz?
 Naziemna DVB-T
 Satelitarna
 Kablowa
 Internetowa
                
 
 
Zdjęcie inżyniera