Dlaczego po próbie zainstalowania nowej wersji oprogramowania dla platformy satelitarnej, w dalszym ciągu nie mogę prawidłowo odbierać programów satelitarnych?
(pyta pan Tadeusz Zaręba z Rzeszowa).

– Na ekranie telewizora nieoczekiwanie pojawił się napis: „Nowsza wersja oprogramowania dla twojego dekodera jest dostępna. Wybierz ZAINSTALUJ TERAZ i naciśnij klawisz OK”. Po wykonaniu tych czynności w ciągu kilku minut pojawiają się różne napisy w jęz. angielskim, w tym DOWNLOAD FAILED, co można przetłumaczyć jako „Zainstalowanie nie powiodło się”. Po czym scenariusz się powtarza i pokazuje się ten sam napis (Nowsza wersja oprogramowania dla twojego dekodera jest dostępna...). Czyli dokładnie to samo, co na początku. Po wybraniu drugiej możliwości: „ZAINSTALUJ PÓŹNIEJ” scenariusz jest odmienny, po kilku minutach pojawiają się normalne programy satelitarne, ale z niekompletnym przewodnikiem po programach EPG. Radość nie trwa długo – po kilku godzinach programy satelitarne znikają, a zamiast nich pojawia się uporczywy napis „Nowsza wersja oprogramowania dla twojego dekodera...” itd.Zapewne napis nie jest fałszywy i rzeczywiście pojawiła się nowsza wersja oprogramowania dla dekodera, ale z jakichś powodów zestaw satelitarny nie chce jej ściągnąć i zainstalować. W domowych warunkach występują trudności diagnostyczne. Na ekranie telewizora pojawiają się gotowe komunikaty, ale ich asortyment jest za mały, aby dokładniej wyjaśnić przyczynę niesprawności. Pozory często mylą, przyczyną kłopotów nie musi by dekoder satelitarny. Należy zgrubnie ustalić, czy przyczyną jest błąd ustawienia anteny, wady konwertera, uszkodzenie kabla antenowego czy niesprawność dekodera satelitarnego. Wskazane jest podzielenie diagnostyki na dwa segmenty.* Na antenę satelitarną z przyległościami, tzn. z konwerterem i kablem.* Na dekoder satelitarny z przyległościami, tzn. z kablem HDMI, telewizorem i pilotami do dekodera i telewizora. Prawidłowe wskazanie na pierwszy lub drugi z tych segmentów przyśpieszy diagnostykę i usunięcie usterki w zestawie satelitarnym.Bardzo pomocna będzie informacja o tym, że znajomy korzysta z tego samego typu dekodera i u niego zestaw satelitarny działa bezbłędnie. Sprawnie można wyjaśnić sprawę, zabierając pod pachę dekoder satelitarny razem z kartą kodową i pilotem i podłączając chwilowo do innej, sprawnej instalacji satelitarnej. Do wyboru mamy kilka możliwości działania.* Samodzielną diagnostykę i próbę usunięcia usterki.* Współpracę ze znajomym, który użytkuje zestaw satelitarny.* Zwrócenie się o poradę techniczną przez infolinię telefoniczną. Taka usługa jest oferowana przez operatora platformy satelitarnej.* Oddanie dekodera satelitarnego (razem z pilotem i kartą kodową) do punktu obsługi klientów, który oferuje serwis techniczny dla konkretnej platformy satelitarnej. Trzeba wcześniej upewnić się, telefonicznie lub przez Internet, które punkty oferują serwis techniczny. Wiele punktów obsługi prowadzi tylko działalność marketingową. * Zamówienie do domu fachowca, który zawodowo zajmuje się serwisem sprzętu satelitarnego. Warto wstępnie samemu zorientować się, co może być przyczyną usterki. Przyczyny mogą być różnorodne – od banalnych po zawiłe.

Wr�� do pyta� z poprzednich numer�w


 
Numer 408 Wrzesień 2024

Polecamy:




Xbest_banner_TV-Sat_WWW.JPG

Eutelsat 380x70 tvsat-hotbird.jpg


ZTV_PL_baner2021_final_07.02.2021.JPG

Santec_banner_380x70.jpg


PFR plansza informacyjna poziom.jpg
Którą formę przekazu telewizji preferujesz?
 Naziemna DVB-T
 Satelitarna
 Kablowa
 Internetowa
                
 
 
Zdjęcie inżyniera