|
|
Czy mogę przed terminem zrezygnować z korzystania z telewizji kablowej lub z platformy satelitarnej? (pyta pan Leszek Wiśniowski z Mielca).
|
|
– Zrezygnować z użytkowania płatnej usługi można w każdej chwili, wyłączając odpowiedni sprzęt, np. dekoder. Nie zwalnia to jednak z ponoszenia opłat, wynikających z zawarcia dwustronnej umowy klienta z dostawcą sygnału, a zwykle także z dzierżawy sprzętu w postaci dekodera itp. Umowa jest najczęściej zawierana na 24 lub 12 miesięcy i szczegółowo określa obowiązki klienta, zwłaszcza wnoszenia w terminie opłat, zwykle w cyklach miesięcznych. Klient nie ma wpływu na treść umowy, nie może prowadzić negocjacji cenowych ani przedmiotowych. Może wybierać spośród kilku przedstawionych ofert oraz zamawiać dodatkowe pakiety. Może korzystać z okresowych promocji. Za rozwiązanie umowy przed terminem przewidziane są wysokie odszkodowania, które musi zapłacić klient. Przed podjęciem decyzji o odstąpieniu od korzystania z usługi warto dokładnie przeczytać umowę i ewentualnie zasięgnąć informacji przez telefon lub w punkcie obsługi klientów. Może się okazać, że nie warto zrywać umowy przed terminem, bo podobny wynik finansowy osiągnie się, będąc klientem do końca umownego terminu.Trzeba pilnować dat – jeśli chce się rozwiązać umowę, trzeba to uczynić oficjalnie (na piśmie, za pokwitowaniem). koniecznie z wyprzedzeniem, zwykle przekraczającym 30 dni. Brak wypowiedzenia jest niekorzystny dla klienta – umowa przedłuża się automatycznie na następny okres, na dotychczasowych lub gorszych warunkach, albo staje się umową bezterminową. Skutki mogą być fatalne – umowę bez określonego terminu ważności można wprawdzie rozwiązać po jednym miesiącu a nie po 24, ale stawka miesięczna opłat bywa znacznie wyższa.Jeżeli klient dzierżawił sprzęt, w postaci np. dekodera, to zobowiązany jest go zwrócić, zwykle w ciągu 14 dni od wygaśnięcia umowy. Na 2 miesiące przed zakończeniem umowy nadchodzi właściwa pora, aby ewentualnie rozpocząć negocjacje z dostawcą usług kablowych lub satelitarnych. Można dużo zyskać, bo klient ma w takiej chwili swobodę działania – zawiera nową umowę na korzystnych dla siebie warunkach, korzysta z promocji, albo rezygnuje ze wszystkiego. |
|
Wr�� do pyta� z poprzednich numer�w
|
|