Czy mogę przed terminem zrezygnować z korzystania z telewizji kablowej lub z platformy satelitarnej?
(pyta pan Leszek Wiśniowski z Mielca).

– Zrezygnować z użytkowania płatnej usługi można w każdej chwili, wyłączając odpowiedni sprzęt, np. dekoder. Nie zwalnia to jednak z ponoszenia opłat, wynikających z zawarcia dwustronnej umowy klienta z dostawcą sygnału, a zwykle także z dzierżawy sprzętu w postaci dekodera itp. Umowa jest najczęściej zawierana na 24 lub 12 miesięcy i szczegółowo określa obowiązki klienta, zwłaszcza wnoszenia w terminie opłat, zwykle w cyklach miesięcznych. Klient nie ma wpływu na treść umowy, nie może prowadzić negocjacji cenowych ani przedmiotowych. Może wybierać spośród kilku przedstawionych ofert oraz zamawiać dodatkowe pakiety. Może korzystać z okresowych promocji. Za rozwiązanie umowy przed terminem przewidziane są wysokie odszkodowania, które musi zapłacić klient. Przed podjęciem decyzji o odstąpieniu od korzystania z usługi warto dokładnie przeczytać umowę i ewentualnie zasięgnąć informacji przez telefon lub w punkcie obsługi klientów. Może się okazać, że nie warto zrywać umowy przed terminem, bo podobny wynik finansowy osiągnie się, będąc klientem do końca umownego terminu.Trzeba pilnować dat – jeśli chce się rozwiązać umowę, trzeba to uczynić oficjalnie (na piśmie, za pokwitowaniem). koniecznie z wyprzedzeniem, zwykle przekraczającym 30 dni. Brak wypowiedzenia jest niekorzystny dla klienta – umowa przedłuża się automatycznie na następny okres, na dotychczasowych lub gorszych warunkach, albo staje się umową bezterminową. Skutki mogą być fatalne – umowę bez określonego terminu ważności można wprawdzie rozwiązać po jednym miesiącu a nie po 24, ale stawka miesięczna opłat bywa znacznie wyższa.Jeżeli klient dzierżawił sprzęt, w postaci np. dekodera, to zobowiązany jest go zwrócić, zwykle w ciągu 14 dni od wygaśnięcia umowy. Na 2 miesiące przed zakończeniem umowy nadchodzi właściwa pora, aby ewentualnie rozpocząć negocjacje z dostawcą usług kablowych lub satelitarnych. Można dużo zyskać, bo klient ma w takiej chwili swobodę działania – zawiera nową umowę na korzystnych dla siebie warunkach, korzysta z promocji, albo rezygnuje ze wszystkiego.

Wr�� do pyta� z poprzednich numer�w


 
Numer 407 Czerwiec 2024

Polecamy:
NIS-2: jak przygotować się do wprowadzenia nowej dyrektywy unijnej? >>

Anteny w telewizji naziemnej, pomiary i porównania >>

AVR-y, czyli regulatory napięcia (Dokończenie) >>

Funkcja sterowania głosem w dekoderach polsat box 4K i polsat box 4K lite - Część II >>

Spawarki światłowodowe INNO View X w xbest.pl >>

Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku >>

Jubileuszowy OKTEL w krainie tajemnic >>

Fiberhost i INEA pozyskały kredyt na sieci światłowodowe >>

INEA z kolejną nagrodą >>

XXXI edycja Konferencji KIKE za nami >>

Stowarzyszenie Filmowców Polskich podpisało nową umowę z CANAL+ >>

Telewizja Polska ma nową Komisję Etyki >>

Kanał TV Puls w Polsat Box Go >>

The Walt Disney Company Polska i Grupa Polsat Plus przedłużają umowę >>

Gorące sportowe wakacje >>

Nowa aplikacja na Apple TV jest już dostępna >>

Wystartowały zdjęcia do pierwszej polskiej produkcji Disney+ >>

TinyTeen, LingoToons i LangLab w ofercie Pasjatv >>





Xbest_banner_TV-Sat_WWW.JPG

Eutelsat 380x70 tvsat-hotbird.jpg


ZTV_PL_baner2021_final_07.02.2021.JPG

Santec_banner_380x70.jpg


PFR plansza informacyjna poziom.jpg
Którą formę przekazu telewizji preferujesz?
 Naziemna DVB-T
 Satelitarna
 Kablowa
 Internetowa
                
 
 
Zdjęcie inżyniera