Powrót do listy newsów

Patrz, płać i płacz
Karol Jakubowicz

Po światowej zawierusze z umową ACTA trzeba zauważyć, że biznes po cichu robi swoje: coraz to nowe połacie Internetu podporządkowuje dążeniu do osiągnięcia zysków, a użytkownikom mówi

Wśród objawów kryzysu prasy wymienia się katastrofalny spadek nakładów i spadek przychodów reklamowych, co wraz ze spadkiem nakładów poważnie ograniczyło dochodowość prasy. Czytelnicy poświęcają mniej czasu na czytanie gazet, ponieważ korzystają także z innych źródeł informacji, w tym zwłaszcza z Internetu.
Internetowe serwisy informacyjne górują nad pozostałymi mediami, jeżeli idzie o tempo przyrostu liczby odbiorców i przychodów, natomiast tradycyjne media, w tym zwłaszcza drukowane, wypadają znacznie gorzej, albo po prostu ponoszą znaczne straty. W Ameryce ich działalność w Internecie dostarcza przychodów reklamowych, ale na każdy dolar przyrostu w Internecie przypada 7 dolarów utraconych przychodów z reklamy w druku. Jednak działalność informacyjna w Internecie nie jest dochodowa i dopiero trwają poszukiwania modelu biznesowego, który mógłby to zapewnić.

Cały tekst we wrześniowym wydaniu magazynu...

 
Numer 408 Wrzesień 2024

Polecamy:




Xbest_banner_TV-Sat_WWW.JPG

Eutelsat 380x70 tvsat-hotbird.jpg


ZTV_PL_baner2021_final_07.02.2021.JPG

Santec_banner_380x70.jpg


PFR plansza informacyjna poziom.jpg
Którą formę przekazu telewizji preferujesz?
 Naziemna DVB-T
 Satelitarna
 Kablowa
 Internetowa
                
 
 
Zdjęcie inżyniera