Czy można kupić telewizor wyposażony w automatyczne wyłączanie reklam?
(pyta pan Bartłomiej Czerwiński ze Świdnika).
– Takich telewizorów nie ma w sprzedaży, byłoby to wbrew interesom nadawców i sponsorów programów TV. Nadawcy komercyjni i publiczni osiągają znaczne dochody z emisji reklam. Współdziałanie z nadawcami jest konieczne – musieliby oni zgodzić się na umieszczanie w sygnale TV specjalnych znaczników, towarzyszących wstawkom reklamowym. Potrzebna byłaby międzynarodowa norma, wyznaczająca parametry tych znaczników. Na tej podstawie producenci telewizorów wyposażaliby swoje wyroby w detektory znaczników reklamowych. Użytkownik telewizora mógłby na własne życzenie włączać te detektory.
Czyli konieczna byłaby dobra wola i współdziałanie nadawców programów TV i producentów telewizorów. Producenci byliby chętni, bo wzrosłaby sprzedaż ich wyrobów, ale nadawcy byliby przeciwni.
Odrębnym zagadnieniem jest podejmowanie decyzji, co proponować w czasie pojawienia się reklamy. Przykładowe możliwe warianty: wyciszyć fonię, przełączyć na inny kanał, włączyć zastępczą muzykę relaksującą, wyłączyć telewizor. Jest to istotna wada telewizji linearnej, czyli odbieranej na żywo. Nie ma możliwości wyprzedzania czasu i przeskakiwania do następnych fragmentów programu TV, nie zawierających np. reklam. W przypadku odtwarzania wizji i fonii z dysku twardego, płyty DVD lub płyty bluray istnieje możliwość szybkiego ominięcia nieciekawego lub irytującego fragmentu nagrania.
Z poziomu odbiornika telewizyjnego nie ma łatwego i skutecznego sposobu wykrywania fragmentów programu TV, zawierających reklamy. Można próbować wykorzystać obecność bardzo głośnej, „ryczącej” fonii, do blokowania reklam. Sposób nie jest w pełni skuteczny, bo zwykłe pozycje programowe np. filmy akcji także zawierają głośne akcenty akustyczne.



W jaki sposób można uzyskać odbiór programów z Astry, wykorzystując posiadany dekoder, dostarczony przez operatora płatnej platformy satelitarnej?
(pyta pan Henryk Krawczyk z Radomia).


Odpowiedź na pytanie w sierpniowym wydaniu miesięcznika...



Czy zanosi się na pojawienie polskiego programu satelitarnego, nadawanego spoza terenu naszego kraju?
(pyta pan Edmund Wielgo z Lubartowa).


Odpowiedź na pytanie w sierpniowym wydaniu miesięcznika...



Dlaczego uzyskanie odbioru programów naziemnej telewizji i radiofonii cyfrowej (DVB-T i DAB+) zmusza często do zainstalowania skomplikowanych anten?
(pyta pan Konrad Walewicz z Mrągowa).

Odpowiedź na pytanie w sierpniowym wydaniu miesięcznika...



Podobno pojawiły się nowe informacje w sprawie multipleksu MUX8, czego one dotyczą?
(pyta pan Dariusz Pęconek z Kalisza).

Odpowiedź na pytanie w sierpniowym wydaniu miesięcznika...



Dlaczego operatorzy telewizyjni nie oferują pakietu kanałów bez reklam?
(pyta pan Krystian Walicki z Ostródy).

Odpowiedź na pytanie w sierpniowym wydaniu miesięcznika...



Czy w Polsce można wprowadzić rozwiązanie techniczne, które umożliwiałoby odbiór kanałów TVP tylko tym gospodarstwom domowym, które opłacają abonament RTV?
(pyta pan Jerzy Talarek z Ciechocinka).

Odpowiedź na pytanie w sierpniowym wydaniu miesięcznika...



Czy w krajach Unii Europejskiej istnieje jednolity wzorzec funkcjonowania i finansowania telewizji publicznej?
(pyta pan Bogumił Stasiak z Lublina).

Odpowiedź na pytanie w sierpniowym wydaniu miesięcznika...



Czy ma sens uszczelnianie dotychczasowego systemu pobierania abonamentu RTV?
(pyta pan Mirosław Kordek z Pruszkowa).

Odpowiedź na pytanie w sierpniowym wydaniu miesięcznika...



Odpowiedzi na pytania z poprzednich numerów


 
Numer 342 Sierpień 2017

Polecamy:








Czy dostawcy telewizji powinni mieć obowiązek przekazywania danych klientów dla ściągania abonamentu
 NIE, ten zapis jest niesłuszny
 TAK, ten zapis jest słuszny
 Nie mam zdania
                
 
 
AKTUALNOŚCI | TECHNIKA | TESTY | POLECAMY W TV | Z ZIEMI I KOSMOSU | FOTOREPORTAŻ | EKSPERCI | ARCHIWUM |
strony internetowe Łódź